Главная

Категории:

ДомЗдоровьеЗоологияИнформатикаИскусствоИскусствоКомпьютерыКулинарияМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОбразованиеПедагогикаПитомцыПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРазноеРелигияСоциологияСпортСтатистикаТранспортФизикаФилософияФинансыХимияХоббиЭкологияЭкономикаЭлектроника






БЛАЖЕННІ ГОЛОДНІ ТА СПРАГНЕНІ ПРАВДИ


4-те і 8-ме Блаженства говорятьпро справедливість.Потрібно звернути увагу на це слово.

Слово "пейнао" – з грецької мови – голодним.

Әincao- з грецької мови - спрагненим.

Ці два дієслова, вони виражають сильне, спонтанне, елементарне бажання їсти і пити, те, без чого людина не може жити. Часто вони зустрічаються разом.

"Голодним" (грец. переклад) – 47 разів,

"Бути спраглим" – 40 разів (Старий Завіт, написаний на грецькій мові).

Ці 2 слова мають сильне метафоричне значення. Йдеться про щось важливе для нас (якщо є брак чогось, людина біологічно помирає).

Далі використовується "наситяться"- "хортезо" – означає давати їсти, насичуватися, годувати.

Воно використовується перед усім у матеріальному значенні, хоча може мати і метафоричне значення.

Плач Єремії- "насичені гіркотою"

У Псалмах "насичення синами"

Ісус тут звіщає есхатологічну дію Бога. Він насичує тих,хто голодний і спраглий справедливості.

Голод і спрага – висловлюють спільне природне бажання, стосуються життя, саме ситість гарантує його продовження. Коли є межа насиченості, тоді можна щось робити.

Бог- є той, що насичує і це означає, що він є гарантом життя.

Один із способів щоб висловити ідею ситості поданий у Євангелії від Івана (6 гл.).

"Установлення Пресвятої Євхаристії" (Заупокійні Євангелія читають про те).

Коли йдеться про померлих:

- 3 дні – душа сходить до пекла,

- 9 днів – у родині,

- 40 днів – у світі (у просторі).

 

ВАЖЛИВО!

Умовою ситості, як показує Євангеліє не є сильне старання про справедливість, але спільність з Ісусом- віра в Ісуса.  

Ісус є хліб життя, він дає і гарантує його тим, хто з вірою у злуці з ним перебувають ти цих слів (6 гл. "Прийміть, їжте….").

Сильні слова. В контексті. Пролог.

Серцевину читати цих слів, до і після.

Христос там говорить:"Батьки манну в пустелі їли…".

"Я є хліб життя".

Ісус підводить до цих слів, але не всі повірили.

Як можна пити кров?

Ця норма Старого Завіту.

 

СПРАВЕДЛИВІСТЬ.

Термін "справедливість" Әikaйoc (грецьке) – справедливість. Отже, означає діяльність за чесною і вартісною нормою. Бог називає це справедливим, тому що у своєму милосерді він залишається вірним своїй волі. Людина є справедливою постільки, поскільки діє за нормами, поставленими Богом.  

 

У Матея цей прикметник "справедливий" вживається тільки до людей.

"Справедливий" – означає людину, яка діє відповідно до Божих законів. Це слово охоплює все те, що навчає Ісус в Нагірній проповіді.

Бажання і старання діяти справедливо мають бути настільки сильними, необхідними, природними, якими є голод і спрага, бажання їсти і пити.

У Євангелії від Івана (4.340 говориться:

"Їжа моя - чинити волю того, хто послав мене і завершити його діло".

 

Слово "справедливість" не відноситься до якоїсь конкретно-окресленої ситуації або до-якоїсь окремої області, але охоплює всю людську діяльність і включає відповідність до Божої волі. Голод і спрага є на службі життя, в тому числі і духовного. Ситість є гарантією виживання. Отже, ціле блаженство стосується життя у подвійному вимірі: - життя земного, - життя вічного  

 

 

П'ЯТЕ БЛАЖЕНСТВО

БЛАЖЕННІ МИЛОСЕРДНІ

 

Eleemon- милосердя, бути милосердним.

Слово з таким коренем може стосуватися дії:

- бути милосердним,

або іменника "милосердя"- що перегукується з іменником "милостиня".

Елеемон (милосердний) – зустрічається тільки 2 рази в Новому Завіті (Мат.5.7 і Євр.2.17), що стосується грецької мови.

Милосердя:

- описує відношення стосовно ближнього, котрий знаходиться в потребі, в терпінні, шукає допомоги.

В такій ситуації зі сторони милосердного є факт, що він не закриває вуха, не задає зачерствіти своєму серцю, не принижує його, а старається допомогти.

 

ВАЖЛИВО!

 

Ісус оздоровляє хворих, закликає до співчуття відносно грішників, відкинених, голодних і ця поміч, дана потребуючому є вирішальним критерієм на суді (вівці і козли).  

 

Для милосердя завжди є характерним:

- бути чутливим до інших і допомогти, згідно власних можливостей.

Це 5-те блаженство є єдине, котре описує як Боже так і людське наставлення – позицію.

Воно стверджує, що Боже милосердя до нас залежить від нашого милосердя до інших.

Блаженство милосердних додає ще тему залежності ближніх від нас. Не вистачало би визнати нашу залежність від Бога, а далі бути жорстоким з братом. Допомога стає тоді ефективною, коли ми допомагаємо в потребі інших.

Христос каже, що поняття милосердя є і в Старому Завіті. І вони і ми не живемо критеріями милосердя.

Милосердя- може бути у слові, безкорисливій допомозі, навіть погладити дитину.

Незважаючи на це усі, навіть ті, що допомагають залишаються завжди бідними, а отже, залежними від даного Божого милосердя.

Коли людина роздасть те, що має, тоді може звертатися до Бога за допомогою.

 

 

ШОСТЕ БЛАЖЕНСТВО

БЛАЖЕННІ ЧИСТІ СЕРЦЕМ

 

Слово "чистий" іде в парі зі словом "серце".

Серце – в понятті біблійному:

- ядро думок,

- розуму,

- оцінка вартостей,

- оцінка емоцій.

Серце- як орган сприйняття (кажуть, що серце не витримало).

Усі бажання, дії, відношення до людей і до Бога походять від серця:

- чи це зле,

- чи добре.

В розумінні внутрішнього центру людини- того ядра- воно має бути чисте:

"Осквернене не те, що входить, а те, що виходить…",

"Де серце, там ваші пріоритети".

Катхорос (чистий)

Матей його використовує у 4- різних площинах:

- проказа, нечисті духи, страви (їжа), гроби.

Проказа – це хвороба, означає виключення людини із спільноти в суспільному і релігійному плані.

Оздоровленнявід прокази називається очищенням, яке має бути підтверджене священиком.

Демон (в тексті "нечисті духи"), євреї казали нечисті духи.

Чистим вважається те, що належить до Бога, до Божої сфери, те, що Богові миле.

Протилежні духи називаються нечистими, боротьба цих сил двох і перемога над ними є знаком наступного Божого панування.

Ісус кидає світло на питання чистоти в одній із суперечок з фарисеями і книжниками. Каменем спотикання (скандалон- по єврейськи камінь спотикання) чи розмінною монетою у цій дискусії була їжа. Виникла через те, що учні їдять не миючи рук. Ісус ставить принцип, що чистота людини, стан її перед Богом не залежить від страви, їжі, чистоти рук, а походить від серця.

Отже, серце є вирішальним у чистоті людини.

Гроби. За юдеїзмом усе, що належало до сфери смерті.

Отже, що стосується трупів, гробів – означено як нечисте. Якщо хтось їх торкається- стає нечистим, поза релігійним життям, виключається з Божого культу.

Він повертає людину до того, від чого вона відійшла, повертає до первісного - "чисте серце": що є її реальним віддзеркаленням, як Бог бачить людину.

У цьому блаженстві:

1. Говориться про споглядання Бога - відкрито говориться "що вони побачать Бога".

 

ВАЖЛИВО!

У попередніх блаженствах описується те, що людина отримує від Бога: - Царство, - потіху, - успадковану землю, - ситість, - милосердя.   У цьому блаженстві: - константується факт, - говориться про безпосередню зустріч людини з Богом.   Тут не йдеться про якусь користь для людини. В інших блаженствах – якусь вартість отримали.

 

Для тих-буде цілковито досконалим.

Це є пік, чого людина має досягти після смерті (не отримуючи користі).



Последнее изменение этой страницы: 2016-06-09

headinsider.info. Все права принадлежат авторам данных материалов.