Главная

Категории:

ДомЗдоровьеЗоологияИнформатикаИскусствоИскусствоКомпьютерыКулинарияМаркетингМатематикаМедицинаМенеджментОбразованиеПедагогикаПитомцыПрограммированиеПроизводствоПромышленностьПсихологияРазноеРелигияСоциологияСпортСтатистикаТранспортФизикаФилософияФинансыХимияХоббиЭкологияЭкономикаЭлектроника






Пісенька годин – слухання, аналіз, розучування.


– Це співав годинник.

 

– Правильно. А як ви думаєте, це були великі підлогові годинники, годинник поменше – настінні чи маленький будильник?

 

– Швидше за все, це були настінні годинники.

 

– Нагадайте, будь ласка, який звук видають години, коли йдуть?

 

– Тік-так.

 

– При виконанні пісень ми зустрічаємося з двома складовими: мелодією і ритмом. Скажіть, будь ласка, для того, щоб показати співучість і протяжність мелодійної лінії пісні які звуки нам знадобляться в першу чергу: голосні або приголосні?

 

– Голосні звуки.

 

– А тоді якісь звуки допоможуть передати чіткість часового ходу?

 

– Приголосні.

 

– Молодці. Тому зараз, під час ритмічної роботи, нам дуже знадобляться саме приголосні звуки. А потім, під час співу, не забудьте приділити увагу голосним звукам.

 

Вокально-хорова робота починається з вивчення тексту пісні з ритмічним малюнком. Потім слова і ритм накладаються на мелодію.

 

Під час ритмічної роботи звертається увага дітей на твердість приголосних, синхронність і позиційну правильність при вимові звуків.

 

В ході вокально-хорової роботи більше уваги приділяється співочої посадці, співу на опорі, прикритості звучання, дикційній та інтонаційної точності.

 

– В нагороду за те, що ви так добре попрацювали над цією піснею, годинник вам дарують ще одну свою пісню. Під неї ми з вами зараз просуваємось. Уважно і, головне, ритмічно повторюйте за мною всі рухи.

 

3. Т. Левіна. Тік-так – динамічна пауза.

 

– Перепочили. А тепер прийшла пора закінчити нашу історію.

 

 

Послухавши пісеньку годин, хлопчик вирішив наслідувати її порадою і з цієї хвилини почати все робити по годинах. Він швидко встав, умився і убрався. Вони з татом під час вийшли з будинку і встигли в театр на казку. А казка, між іншим, теж була дивовижною. Чималу роль у ній відіграли годинник. Вони з татом під час вийшли з будинку і встигли в театр на казку. А казка, між іншим, теж була дивовижною. Чималу роль у ній відіграли годинник.

Зараз ми з вами послухаємо бій годинника з цієї казки. Його написав композитор Сергій Прокоф'єв.

 

Вслухайтеся в нього. Як він звучить по настрою? Який стан героїв передає?

 

Це має допомогти вам згадати назву казки і імена героїв.

4. С. Прокоф'єв. "Північ" з балету "Попелюшка" – слухання музики.

 

– Бій годинника в цьому фрагменті звучить тривожно. Як ніби годинник нагадують про щось важливе.

 

– Правильно. А якого розміру ці години?

 

– Це великі годинники.

 

– Теж правильно. Згадайте тепер, будь ласка, казку, в якій великі годинники нагадали головному герою, а точніше героїні, про щось дуже важливе.

 

– Це може бути казка "Попелюшка" або казка "Червона квіточка".

 

– В обох цих казках і в "Попелюшці" Ш. Перро, і в "Червону квіточці"

С. Аксакова головним героїням годинник підказали важливий момент в їх долі.

 

Але у нас з вами мова піде про казку "Попелюшка", музику до якої написав чудовий композитор С. Прокоф'єв.

 

Головна героїня – Попелюшка – збилася на балу з ритму, наміченого на початку вечора її хрещеною – Феєю. Вона повинна була поспішно покинути палац. При цьому вона втратила свою туфельку, завдяки якій, її потім знайшов Принц. Так годинник – помічники ритму в нашому житті – змінили долю Попелюшки.

 

А ми з вами підійшли до логічного завершення нашого з вами побачення з ...? Хто був головною дійовою особою на нашому уроці?

 

ПІДСУМОК УРОКУ

 

– Ритм.

 

– Нагадайте, будь ласка, що таке музичний ритм.

 

– Музичний ритм – це чергування довгих та коротких звуків.

 

– Для чого потрібен ритм в музиці? Важливий він для неї?

 

– Ритм важливий для музики. Він організовує музичні твори у часі.

 

– А в житті ритм важливий? Що може статися в житті, якщо відстати від її ритму?

 

– Якщо людина зіб'ється з життєвого ритму, він ніде не встигне, скрізь буде спізнюватися і нічого доброго в нього не вийде...

 

– Тобто ритм організовує не тільки рух музики, але і рух всього нашого життя. Без ритму, без пульсу не б'ється серце ні музики, ні людини.

 

А що нам допомагає стежити за ритмом життя і опинятися в потрібний час у потрібному місці?

 

– Годинник.

 

– Вірно. Не забувайте про цих маленьких, але невтомних трудівників, які підказують мені зараз, що час уроку підійшло до кінця.

 

А от організувати ваш вихід нам допоможе музичний ритм у марші

П. Чайковського.

 

Але перш ніж ми попрощаємося, я хочу подякувати вам за роботу на уроці. Особлива подяка...

 

А тепер встали і організовано, ритмічно під музику можете вийти з класу.

 

5. П. Чайковський "Марш дерев'яних солдатиків" – вихід із класу (граю).Начало формы

Конец формы

Начало формы

Конец формы

 

 

Активізація пізнавальної діяльності та розвиток творчих здібностей на уроках музики. А. П. Бородін "Спляча княжна". Д. Б. Кабалевський "Навіщо нам збудували будинок?".  

 

Мета: закріпити знання учнів про побудову музики у формі рондо; познайомити з поняттям «романс», розповісти учням історію створення романсу А. П. Бородіна "Спляча княжна";

розвивати слухацькі, вокально-хорові навички, навики гри на музичних інструментах;

виховувати любов до класичної музики.

 

Обладнання:музичні записи в формати mp.3, портрети А. П. Бородіна і

Д. Б. Кабалевського, ложки, бубни, тріскачки, металофон, наочний посібник, кружечки.

 

Хід уроку

I. Організаційний етап.

II. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Учні слухають пісню "Навіщо нам збудували будинок?" Д. Б. Кабалевського у виконанні вчителя.

 

Потім вчитель задає питання:

 

- Визначте характер музики.

 

Учень:

 

- Музика за характером різна: то вона спокійна, сумна, то більш швидка, весела.

 

Вчитель:

 

- Добре. Ти правильно визначив характер музики. А скільки в ній частин?

 

Учні:

 

- П'ять частин.

 

Вчитель:

 

- Правильно, хлопці!

 

- Як вони чергувалися? Повторювалася якась одна, головна частина?

 

Учні кажуть, що головна тема звучала три рази, а між її проведенням були два різних епізоду. Вчитель використовує наочність. Він показує учням малюнки, які допомагають краще зрозуміти побудову форми рондо.

Вчитель:

 

- Так, ви правильно помітили, що головна мелодія чергується з новою, іншою музикою, а в цілому утворюється нова форма.

 

- Як же вона називається? Ми знайомилися з нею на минулому уроці.

 

Учні визначають, що це форма рондо.

 

Вчитель:

 

- Так чим ми будемо займатися сьогодні на уроці?

 

Учні формулюють мету уроку:

 

- Сьогодні на уроці ми повинні більше дізнатися про творах, написаних у формі рондо. Ми будемо знайомитися з ними, слухати і розучувати їх.

 

Учитель доповнює відповіді учнів:

 

- Молодці, діти! Ми, дійсно, познайомимося з твором, побудованим у формі рондо, послухаємо його. Це романс А. П. Бородіна "Спляча княжна". А також розучимо пісню "Навіщо нам збудували будинок?", яку ви сьогодні чули. Написав її композитор

Д. Б. Кабалевський. (Показує учням портрет композитора.)

 

- У кожного з вас на парті лежать три кружечка. Вони потрібні нам в кінці уроку при підведенні підсумків.

 

III. Етап закріплення знань.

Вокально-хорова робота.

 

Розучування пісні "Навіщо нам збудували будинок?" Д. Б. Кабалевського.

 

Учні слухають перший куплет пісні у виконанні вчителя. Потім учитель чітко й виразно вимовляє текст і розучує куплет по фразах.

 

Він звертає увагу на чітке слово, стрибки, паузи, спів на опорі, на диханні, розвиток у фразі. Учні під керівництвом вчителя виконують перший куплет пісні.

 

Вчитель:

 

- На наступному уроці ми продовжимо роботу з цією піснею. А зараз послухайте музику.

 

2. Учитель виконує мелодію "В гостях у казки".

 

Вчитель:

 

- Про що вам нагадала ця музика?

 

Учень:

 

- Вона якась казкова, таємнича, здається, що відбудуться якісь чудеса.

 

Вчитель:

 

- Чудово. Молодець!

 

- Куди ми з вами, хлопці, потрапили?

 

Учні:

 

- Ми потрапили у казку.

 

Вчитель:

 

Добре. Казковий сюжет, хлопці, у своїх творах використовували багато композиторів. Сюжет казки Про мертву царівну і про сім богатирів" А. С. Пушкіна використав у своєму творі чудовий російський композитор А. П. Бородін.

 

Вчитель:

 

- Чи хочете ви, хоча б на деякий час стати композиторами?

 

Учні:

 

- Звичайно, хочемо! Це дуже цікаво!

 

Вчитель:

 

- Давайте разом з композитором спробуємо написати музичний твір.

 

3. Гра "Ми композитори".

 

Учитель читає початок романсу:

 

Спить, спить у лісі глухому,

Спить княжна чарівним сном.

Спить під дахом темою ночі,

Сон скував їй міцно очі.

 

Вчитель:

 

- Яку б ви написали музику до цього фрагменту, де я читала спокійно, неквапливо?

 

Учні:

 

- Музика, яку ми написали до цього фрагменту, була б м'якою, спокійною, співучою.

 

Учитель читає ще один фрагмент:

 

Ось і ліс глухий отямився,

З диким сміхом аж раптом прокинувся

Відьом і лісовиків шумний рій,

І промчав над княжною.

 

Вчитель:

 

- Чи зміниться характер музики в цій частині?

 

Учні:

 

- Так, характер цієї частини буде сильний, могутній.

 

Вчитель:

 

- А яку форму ви обрали б для створення музики на ці слова, якщо були б композиторами?

 

Учні:

 

- Ми обрали б форму рондо.

 

Вчитель:

 

- А тепер давайте перевіримо, чи правильно ми припустили. Послухаємо романс А. П. Бородіна "Спляча княжна".

 

4. Слухання романсу "Спляча княжна".

 

Вчитель:

 

- Романс - це твір для голосу з інструментальним супроводом (найчастіше фортепіанним). Запис визначення романсу в зошит.

 

- Слухаючи романс А. П. Бородіна "Спляча княжна", подивимося, чи використовує форму рондо композитор?

 

Учні слухають романс.

 

Вчитель:

 

- Ми з вами послухали романс А. П. Бородіна. В якій формі він написаний?

 

Учні:

 

- Романс написаний у формі рондо.

 

Вчитель:

 

Молодці, хлопці!

 



Последнее изменение этой страницы: 2016-06-09

headinsider.info. Все права принадлежат авторам данных материалов.